Norino sweater op de groei


Net zoals iedereen in blogland, zat ook ik reikhalzend uit te kijken 
naar de lancering van het nieuw (en GRATIS) patroon van Noortjeprullemie:
Al enkele maanden volg ik Dorothée en haar blog. 
Elke creatie die ze online post is er eentje waarvan ik stiekem zeg: 
"deze ga ik toch eens kopiëren".
Maar dat to-sew-lijstje geraakt op den duur zo lang, dat ik niet weet waar eerst te beginnen.



Dan maar beginnen bij het patroon die zij met veel liefde voor ons digitaliseerde. 
Die befaamde Norino sweater...



De dikke buik die in de weg zit,
het weinige aan slaap dat ik nog heb
en de vieze griepbacteriën die momenteel in mijn lichaam rondreizen...
niets houdt me tegen om mijn eerste Norino tot leven te brengen!




Er werden 2 maten voorzien: eentje voor 4 tot 6 jaar en eentje voor 7 tot 9 jaar.
Aangezien Junna er met haar 2,5 jaar dus net uit valt, moest ik het patroon wat verkleinen.



Ik nam de 4 tot 6 jaar en trok van de rode lijnen op het patroon 1 centimetertje af. 
Op zich had het nog iets meer gemogen, want hij valt nog steeds ruim.
Maar we aanzien het positief: dan gaat hij nog enkele seizoenen mee 
en kan ze er langer van genieten.



Als stof gebruikte ik een french terry met cactussen, van About Blue Fabrics,
 gekocht bij Pieke Wieke.
Een bijpassende witte boordstof erbij, 
et voilà...de eerste Junna-Norino is geboren.



Patroon: Norino sweater - Noortjeprullemie
Stof: french terry cactussen + witte boordstof - Pieke Wieke

Reacties

  1. Leuke losse vorm in een stof dat ondanks de prikkertjes toch lekker zacht oogt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een pracht exemplaar! Zo eentje wil ik voor mezelf ook :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts