Cadeautjes met een vraag...


Bij een nieuwe zwangerschap komt ook de vraag: 
"Wie vragen we als peter en meter van onze kleine jongen?"
En antwoord bieden op deze vraag was redelijk gemakkelijk: 
"Mijn vriend zijn beste maat Brecht & mijn beste vriendin Eva". 



Dan kwam de volgende kwestie:
"Op welke manier stellen we deze belangrijke vraag?"
Aangezien de toekomstige peter graag een lekkere whiskey drinkt, kozen we voor hem een goede fles uit en maakten we daar een kaartje aan vast.
Op het kaartje een foto van de echo en aan de andere kant een zelfgeschreven gedichtje.



Voor de toekomstige meter wou ik graag zelf iets maken. 
In september gaf ze mij zelf één van de mooiste cadeau's die ik ooit kreeg en werd ik meter van haar kleinste schat, dus wanneer ik de vraag terug stel, moet alles gewoon perfect zijn!
Na lang getwijfel, koos ik ervoor om een An-tasje te maken. Ik vergrootte het patroon wel een beetje, zodat het kan doorgaan als toilettas. 



Als stof gebruikte ik een mooi zwart katoentje met zilveren lijnen van Stof op zolder. Hierbij combineerde ik een zilveren paspel van Veritas en een effen zwart katoentje uit mijn eigen voorraad. Ik werkte het geheel af met 2 zilveren drukknopen.



In de toilettas stopte ik wat leuke spulletjes van Hema, waaronder een reep chocolade, lippenstift, nagellak, bruisbal, douchegel, gezichtsmasker en enkele haarrekkers. Dat alles met hetzelfde kaartje en gedichtje als bij de peter.



Lieve Brecht/Eva,

Hierbij wat zaken om je in de watten te leggen,
maar niet zomaar, want ik zou je wat willen zeggen.
Ik heb namelijk één grote vraag,
en die stel ik hier vandaag.
Ik heb iemand nodig die me bijstaat als ik ruzie heb thuis,
maar ook iemand die me helpt als ik ooit verhuis.
Ik heb iemand nodig die me onvoorwaardelijk graag wil zien,
en iemand die me wilt leren rijden op mijn zeventien.
Kortom, ik heb iemand nodig die er steeds voor me is,
iemand waarvoor ik een cadeautje kan kopen met Kerstmis.
En daarom met een glimlach klein maar fijn,
vraag ik je: WIL JIJ MIJN PETER/METER ZIJN?

Dikke zoen van babyboy Comyn


Gelukkig antwoordden beiden volmondig "JA" op bovenstaande vraag! 
Dan kunnen we nu verder gaan met het ontwerpen van het geboortekaartje en de doopsuiker!


Inhoud van het tasje: Hema

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts