Truien op bestelling...


Omdat ze ook op mijn werk mee zijn met mijn maaksels en mijn blog, vroeg een collega een tijdje geleden of ik het zag zitten om voor haar dochter enkele wintertruien te maken.
Zo gezegd, zo gedaan...



Voor de eerste, de roze met paarden en eenhoorns, gebruikte ik het patroon van de basistrui uit het SVDHZ 2-boek van Griet. Dit patroon gebruikte ik hier ook al voor mijn Junna, weliswaar in enkele maatjes kleiner.
De stof is geen onbekende in naailand: een french terry van Chat Chocolat die ik kocht bij Bambiblauw



Voor de tweede trui gebruikte ik een ander patroon, de Emmatrui van diezelfde Griet (Emma & Mona). Ik deed wel een kleine aanpassing en maakte de halsopening ietsje groter.
En jaja, die maakte ik ook al eerder voor mijn Junna, kijk maar hier.
De stof van deze versie is de welbekende Squirrel french terry van See You at Six. Ondertussen bijna overal uitverkocht, maar ik vond nog een 75 cm bij Stoffen Van Leuven. Net waar ook de zwarte french terry vandaan komt die ik aan de mouwen gebruikte.



Veel plezier met je truien Aaïsja!


Patroon trui nummer 1: Basistrui - SVDHZ 2
Stof trui nummer 1: French terry eenhoorns/paarden - Chat Chocolat - Bambiblauw
Patroon trui nummer 2: Emmatrui - Emma & Mona
Stof trui nummer 2: Squirrel french terry - SY@6 - Stoffen Van Leuven

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts